lördag, juni 06, 2009

Möten mellan människor!

Igår var jag som vanligt ute och valarbetade på torget inför EU-valet. Då kom en engagerad kommuninvånare fram och vi pratade inte om EU utan om den skadegörelse som utförs kvällar och nätter i Emmaboda. Han berättade att under natten hade fontänen i järnvägsparken välts. Hans fråga till mig som politiker var. Vad gör ni åt detta ?Något måste göras! Han resonerade mycket klokt och sa att poliser är inte lösningen utan samtalet med ungdomar måste bli bättre jag lovade han att ta upp detta. Jag tänker lyfta frågan på nästa gruppmöte vi har tillsammans med S vilket är nu på måndag. Han gjorde intryck på mig han var ärlig och väldigt klokt tänkt. Poliser är lätt o ropa på att dem ska synas och vara här. Men samtalet mellan ungdomar och vuxna finns inte på samma sätt som det nog gjorde förr.





Jag skulle önska att vi politiker och andra vuxna i samhället börjar prata och lyssna med dessa ungdomar och förklara att skadegörelsen drabbar alla även dem som utför den. Kostnader som tas från skattebetalarnas pengar får läggas på reperationer istället för på saker som skulle kunna komma ungdomar till del istället. Jag blir glad när folk kommer fram och diskuterar saker och ting flera såna här spontana möten människor emellan är bra för vår kommun!








Eu-kampanjen är nu på sluttampen vårt främsta budskap är att gå och rösta låt inte andra bestämma över dig. Vilket bli fallet om man inte lägger sin röst och utför sin demokratiska rättighet! Konstaterades också att återväxten i vårt parti finns detta symboliserades av min systerdotter Moa Nilsson snart 4 år.se bilden nedan






GLÖM inte att RÖSTA

2 kommentarer:

Nicke Grozdanovski sa...

Jag tycker det är hedersvärt när kommuninvånarna kommer fram och pratar politik som berör kommuninvånarna. Jag tycker dessutom att det är viktigt att vi arbetar målmedvetet med dessa ungdomar som begår skadegörelse och andra ofoger. Jag vet också att det görs mycket mellan Social och Bildningsnämnden.. men det skadar aldrig att det görs mer.

Mikael.R.Nilsson sa...

jag vet att socialen gör en del men jag menar att vi förtroendevalda ska göra nåt soc jobbar mer på individnivå. Ett samtall med ungdomar är ett steg som jag tycker vi ska göra helt enkelt. sen ska vi vara försiktiga för jag vet det finns betydligt äldre som också gör ofog det uppmuntrar en del ungdomar. vi måste våga föra ett samtal med ungdomarna.Vi måste ut på deras arena vi kan inte lösa allt på sammanträden.