måndag, oktober 10, 2011

Reflektioner i oktober!

Ja så är det nu så då att jag inte få vara kvar på min praktikplats för min arbetsgivare Samhall AB. Sedan man la ner verkstaden i Emmaboda, harjag fått svårt klara mitt arbete i Nybro. Det beror på mina funktionsnedsättningaroch de arbeterna som där finns. När jag varit på min praktikplats har det fungerat bra dessutom nåt jag verkligen var glad för var att jag trivdes bra och kände mig nyttig.

Samhall får en jävla massa pengar av staten varje år så kallad merkostnadsersättningDessa pengar är i den särklass största inkomsten företaget har och är tillför att vi som jobbar ska erbjudas arbete efter våra föruttsättningar,  men i praktiken är det långt ifrån alltid det blir så jag är ett exempel av många har kamrater bara här i Emmaboda som har det  likadant som jag en del som mår ännu sämre än jag av denna behandling.Jag är kvar på praktiken månaden ut, kommer att återkomma här på bloggen hur det avlöper.

Ja nu något annat Håkan Juholt och senaste turerna om ersättning som han inte haft rätt till. När Mona Sahlin handlade blöjor och toblerone på statens bekostnad. då fick hon avsäga sig sin kandidatur till att bli partiledare efter Ingvar Carlsson kanske ni kommer ihåg. Skillnaden nu är två enligt mitt sätt och se det är det avgörande att Juholt kan sitta kvar tyvärr beror det på han är nu vald redan och han är en man! Kvinnor döms efter en annan måttstock många gånger. Vilket är fel men det är fortfarande ett patriakatiskt system som gör att det är så. Ja vi får se hur detta utvecklar sig finns kanske anledning att återkomma om detta också.

Stråkighet på höger lunga står det i brevet från läkaren jag fick nu ska det snart röntgas igen för och se vad som hänt med det.

Måndag i dag önskar er alla läsare en trevlig vecka.

Inga kommentarer: