måndag, oktober 24, 2011

Brev till Samhall AB 2011-10-24

Skrev idag detta mail till ansvariga chefer på Samhall AB. Kan tyckas desperat kan tala om att det är inte en fel iaktagelse jag är nämligen desperat rädd  för att bli sjuk igen!

Hej!


Jag tycker det väldigt tråkigt att min praktik ska upphöra nu den siste oktober. Främsta anledningen till att jag tycker det är att det funkat väldigt bra för mig och varit mycket stimulerande arbete som jag trots mina funktionsnedsättning fixat relativt bra. De uppgifter som nu nämndes tvätten i Kalmar till exempel är jag tveksam till att orka pendla ännu längre än till Nybro då redan pendlingen dit är något som är ett stort problem för mig. Det är en sak jag inte förstår riktigt varför ni tycker att de pengar som inte täcks av merkostnadsersättningen är så viktigt till varje pris för företaget även om personal far illa. Merkostnadsersättningen räknas på arbetade timmar och försvinner alltså då jag är sjukskriven. Ni har faktiskt tjänat pengar då jag kunnat vara i arbete även om det är på en praktik.


Som jag fattat Samhall ska fungera är ju faktiskt jag och vi som är anvisade företagets huvudsakliga uppgift. Utan oss behövdes inget Samhall ni hade jobbat någon annanstans! Jag dock väldigt glad och tacksam att jag fick praktisera. Men lika bedrövad av det faktumet att jag ska tillbaka och riskera att mina funktionsnedsättningar åter igen ska få dominera vardagen och att jag bli sjuk istället.Vi vet ju hur det tidigare sett ut jag vill inte tillbaka dit igen det sätter ner mig fysiskt men kanske framförallt psykiskt vet inte om jag klarar detta tyvärr. Där jag praktiserat är en ideell förening som ingalunda bedriver en verksamhet som att jag är där skulle leda till osund konkurrens med övrigt näringsliv eller för den delen andra föreningar.hade hoppats på att ni kunde se det som att samhall sponsra en förening för dess utmärkta sociala engagemang, hade blivit fin reklam för Samhall inte minst här i Emmaboda skulle de kanske behövas.



Med vänlig hälsning Mikael Nilsson

Inga kommentarer: