måndag, oktober 31, 2011

Mitt brev jag skickade till Vd angående situationen

hej




Jag jobbar på samhall arbetsområde kalmar region växjö

Nedan ser du det jag skickat till etik ombudet plus mina val jag har kvar tack vare er behandling och kränkningar av mig. Dessutom ser du vilket val jag kommer välja.Hur långt upp dessa kränkningar är sanktionerat vet jag ej Men att (namn på arbetsområdeschefen) som är chefen över min närmaste chef har gjort det är jag säker på då hon inte svarar på den frågan. Samt att min chef ringer rådfrågar troligtvis henne hela tiden.Man svarar inte på mina mail längre. Man gör min arbetsitution ännu värre med att beordra mig arbetsuppgifter som alla vet gör mig sjuk. jag mår väldigt dåligt efter den senaste kränkningen därför skulle jag ringa och sjukskriva mig samtidigt anmäla det inträffade som arbetsskada det godtogs inte efter han ringt ett samtal gissningvis till (arbetsområdeschefen) . ja läs nedan så ser du.



Hej idag blev jag kränkt av två chefer min närmaste och en som jag tro är nån slags personalutvecklare kan vara nån annan benämning.
Jag jobbar i region växjö arbetsområde kalmar basen är Nybro. Jag skrev efter detta som inträffade på ett cafe i Emmaboda ett mail som du ser nedan som beskriver en liten del i kränkningen jag blev offentligt utsatt för idag. Jag kan berätta mera om omständigheterna kring detta jag skrev alltså till arbetsområdeschefen det är det du kan läsa här eftersom jag knappast kan påtala detta för min närmaste chef som var med och kränkte mig. Men vill att du ringer mig på telenummer 073-8111293 så du får en bättre bild av det hela.







med vänlig hälsning Mikael Nilsson



From: Mikael Nilsson [vpemmaboda@spray.se]



Sent: 27/10/2011 2:23:59 PM



To:



Subject: har försökt



Hej (namn på arbetsområdeschefen) Har verkligen försökt vara konstruktiv och kommit med förslag och grävt ner stridsyxan men nu grävde ni upp den idag. Behandlar ni alla som ni behandlar mig då är det skandal och mycket synd om oss som råkar ha funktonsnedsättning och därmed anvisade till detta företag. Denna männsika (namn på personalutvecklare) vad kommer hon ifrån vad är hennes funktion? Mer än att trycka ner de anställda i skorna och få dem att känna sig värdelösa? Hon sa till och med att jag själv valt att jobba på samhall! Både du och jag vet väl i alla fall att man blir anvisad till samhall av arbetsförmedlingen? Hon kunde lika gärna sagt att jag själv valt mina sjukdomar och funktionsnedsättningar.
Nu mår jag så dåligt efter detta så jag tvingas sjukskriva mig och det är därmed orsakat av arbetet dvs kontakter med er som är min arbetsgivare det ska upprättas en arbetskadeanmälan. Ni skyldig att bistå mig i detta. Sen kritiserade dem mig för att jagskriver till dig. I normalfallet borde jag inte behöva det men detta är långt ifrån normalt det dem gör. Särskilt med tanke på att dem ofta väldigt ofta skyller denna sitution på dem över mig som han säger (namn personalledare)du är ju (namn på personalledare) närmaste chef så då tycker jag det naturligt att vända mig till dig.Vilket jag till och med fått besked flertalet ggr av hk i stockholm. Så är det på dina order dem gör detta dem gjorde mot mig idag?



tiil etikombudet igen.


Det står på hemsidan att man kan vända sig hit dygnet runt mot brott mot etik policyn vilket jag anser skett jag skickade igår bad er ringa men ni har ännu inte ringt. Nu fortsätter kränkningen enligt nedan snälla hör av er annars får det bli nån annan myndighet typ arbetsmiljöverket. kanske media


Jag far väldigt illa av det jag utsattes för igår därför blev jag sjuk en väldig ångest inför att jag kommer bli fysiskt sjuk av arbetet dem berordrat mig till. jag har nu pratat med Samhall där jag dels anmält mig sjuk och att det utlöstes av mötet igår (kränkningarna) därför anmälde jag det som arbetskada man vägrar acceptera min sjukdom för man anser det beror på att jag är Arg på företaget. Har ni hört? Jag sa då att man kan faktiskt både kan vara sjuk och arg på företaget. så då fick jag upplysa min arbetsledare om att om ni misstror mig får ni väl då begära läkarintyg det ska ske enligt avtal. ja vadTycker ni?


med vänlig hälsning Mikael Nilsson

Som Sagt VD Monica Lingegård Jag har två val antingen genomlida det här utan större väsen då innebär det att jag snart bli av med mitt arbete och mycket sjukare ut genom dörren som en smygande fis! Eller Bråkar jag gör allt för att tala om hur det funkar hur jag mår vad dem gör och säger ut med det till allmänhetens ögon och öron troligtvis bli jag av med jobbet i vilket fall som helst. Vilket jag väljer vet dem som känner mig. Aldrig att jag försvinner ut som en smygande fis. Utan det kommer märkas och höras En riktig jävla brakfis som ska höras och lukta enda upp i maktens korridorer!


Väntar på nåt slags svar från Dig.
vänligen Mikael Nilsson







.

Inga kommentarer: