tisdag, augusti 23, 2011

Sluta att niga för hovet- Stärk välfärden!

Kungen ville inte inviga! Ja Kommunalrådet vill nu att prinsen Carl philip ska designa glas I Boda. När kommer inbjudan till Victoria att när det är dags föda ungen att göra det på The Glass factory I Boda lämpligen i Hyttan Vet Hut! Lokal förankring efterlyses härmed, jag vet inte nåt om prinsens förträfflighet när det gäller design, men jag vet att det finns många duktiga designer konstnärer skapande människor här i våra egna trakter!


 Jag börjar tröttna på att vårt kommunalråd skriver brev efter brev till hovet, när det finns så mycket mer angelägna saker att lägga ner tid och pengar på och som behövs i kommunen, välfärden. Tillexempel ge hemtjänstpersonalen arbetskläder, ge dem rätt till heltid. denna väldiga långmangling av nattdagis givetvis på helgerna, folk jobbar inte längre alltid 7-16 såna  här saker som stärker och förbättrar välfärden för oss alla,
det borde vara uppgiften för bland annat ett socialdemokratiskt kommunalråd kan man faktiskt tycka. Detta skrivande och nigande för hovet hör verkligen inte till de primära uppgifterna för en kommun. Bara en sån sak som att tex att kommunstyrelsens sammanträde är öppet för alla så länge vedebörande inte är rullstolsburen. En sån motion finns inlämnad och under utredning, vad finns det att utreda undrar jag, är mötena öppna så är dem väl det för alla eller? Jag tänker inte kalla dem för öppna eftersom dem inte är det för alla. Det borde inte kommunen heller kalla dem.
 
Ja jag har visserligen lämnat politiken. Men man kan inte hålla käften bara för det och  det tycker jag ingen annan ska göra heller!
 

1 kommentar:

Karin. sa...

Bra Mikael! Vi är tvungna att bli förbannade och höja våra röster så att vi verkligen hörs! Vi ska verkligen inte hålla käft och nu mer än någonsin är det käkligt viktigt att vi håller ihop! Kram.