onsdag, augusti 03, 2011

Det finns stunder!

Tänker på dig varje dag, varje timme.


Det är dig jag tänker på de sista jag gör när jag lägger mig om kvällen.

Det är du som tillsammans med solen genom fönstret som får mig att vakna.

Du är inte här men ändå så är du ständigt närvarande.
Det finns stunder då jag tänker med glädje på dig.
Det finns andra stunder jag tänker och längtar och gråter.

Det finns tider då jag inte tro att vi kommer ses någon mer gång.
Det finns tillfällen då jag vet att våra vägar åter kommer korsas.

Det finns perioder då jag misströstar.
Men det finns också perioder då mitt hjärta jublar


Det finns definitivt stunder då jag tro jag är skvatt galen.

Jag följer mitt hjärta vart det än bär, hur ont det än gör, hur många råd jag ibland får att sluta hoppas och gå vidare.

Jag vill inte gå vidare jag kan inte gå vidare så länge hjärtat säger något annat.
Jag vill inte gå tillbaka till innan du uppenbarade dig i mitt liv. För hur det var innan är inget alternativ det är omöjligt.

Jag hoppas, jag vet, jag tror,jag lever! jag älskar dig!



.

Inga kommentarer: