tisdag, juli 10, 2007

Kd ett parti med stora problem!

Jag har ju haft en liten debatt på insändare sidan i östran med en av KD:s företrädare från Mönsterås ang Vårdnadsbidrag där denna Kd representant hävdar att jag genom mitt motstånd till införandet av ett kommunalt vårdnadsbidrag skulle på nåt diktatoriskt sätt bestämma över föräldrar och deras barn. Det är givetvis en argumentation som kan känneteckna den typiska alliansen i brist på argumentationsargument. Men jag tänkte på detta ett tag! Om jag genom att inte vilja tillhandahålla ett vårdnadsbidrag styr familjens val så kollosalt som denna representant för kd vill göra gällande undrar man när man hör om abort debatten inom KD! Vad är då det! Självklart är väl det bästa att aborter undvikes men när faktumet är där då är det kvinnans val enligt min mening det är hennes kropp! Men där vill KD styra det tycker jag är mycket mer styrning att bestämma över en enskild människa än mitt motstånd mot ett vårdnadsbidrag som dessutom är orättvist!

1 kommentar:

Mats sa...

Jag har alltid undrat varför KD finns över huvudtaget?