tisdag, september 06, 2011

Diskriminering gör mig förebannad!

Är det något som verkligen upprör mig är när folk diskriminerar andra människor, det spelar ingen som helst roll vem som drabbas eller varför jag läste nu i aftonbladet. Hur Ica nekar barn att vara i lekhörnan på grund av att barnen är döva.

Sådant agerande gör mig arg. Särskilt arg bli jag när det drabbar barn. Samhället är på väg åt ett håll som är kallt, arrogant och tyvärr även intolerant. Vi kan inte behandla männsikor hur som helst! Alla människor behövs och ska ha möjligheter i vårt samhälle. I veckan framkom det om den nya skollagen att den inte säkerställer hjälpmedel för dem med dyslexi. Är vi ett välfärdsamhälle? Vill vi ha välfärd? Eller vill vi att det ska vara så att andra människor är mer värda en vissa? Ställer frågan här! se aftonbladet om ICA

1 kommentar:

Lasse Strömberg sa...

Vi VAR ett välfärdssamhälle. Det började nedrustas i september 2006 och pågår fortfarande.
Ja, egentligen började det redan med regeringen Bildt, och sedan fick G Persson skulden för de offer som tvingades fram för att reparera Bildts misslyckande.
Det kommer att ta ca 40 - 60 år att bygga upp en nedmonterat välfärdssamhälle. Det går alltid mycket fortare att riva ner än att bygga upp.