söndag, september 26, 2010

Manifestation i Emmaboda!


Idag är det manifestation mot rasism och främlingsfientlighet på centrumtorget i Emmaboda. Det är min partikamrat Nicke som tagit initiativet till detta, där jag då lovade honom att hålla ett kort appelltal, vilket jag givetvis ska göra. I talet vill jag försöka belysa att jag inte skuldbelägger alla dem väljare som röstat på SD. Däremot måste jag belysa det i SD:s politik jag inte kan ställa mig bakom. Jag hoppas många ställer upp jag vet att Centerpartiet kommer i skrivande stund plus vänsterpartiet där även kamrater från Nybro kommer. Vad jag också vill självklart hålla fram i talet är alla människors lika värde. Faran och dumheten i att ställa grupper mot varandra. För vi lever i ett öppet samhälle ska det fungera måste vi förstå att alla som bor här behövs!

Så alla som kan och vill är välkomna idag kl 17.00 till centrumtorget i Emmaboda

Inga kommentarer: