måndag, december 14, 2009

Julklapps hysterin ej sunt!

Blir så trött av julhysterin. Varför ska julklappsinköp vara det som domineras i dessa tider. Kommersen kring julen är inte riktigt frisk och sund. Människor dras med i en hysteri där det verkar vara den som köper dyrast eller flest julklappar som vinner. Att vi människor ska mäta lycka i pengar och julklappar få mig särskilt i år att må extra illa. Julen borde vara en tid man ägnar åt varandra inte bara köper julklappar till varandra utan bry sig om varandra. I min krets märker jag detta mer i år än någonsin att julklappar är det som räknas en tävlan som är allt annat än sund. Har god lust att bojkotta Julen i år!

Bli bedrövad extra i år då den jag älskar mest av allt tar till sig värderingar som går ut på att den som köper mest älskar mig mest. Förhoppningsvis när vederbörande bli äldre och får möjlighet att själv tänka utan påverkan inser vad egentligen kärlek är. Andra vuxna människor i hans närhet just nu borde förstå bättre, men det verkar inte så. Pengar är inte allt här i världen men för vissa är det kanske enda sättet visa känslor på jag tycker synd om dessa människor.

Inga kommentarer: