lördag, augusti 04, 2007

SSU = socialdemokratisk lydorganisation?

Jag har inte kunnat undvika en del artiklar i Östran den senaste veckan. Där Laila som kandiderar till ordförande i SSU. Belagdes med fotoförbud ihop med Mona Sahlin detta enligt henne från partiledningens sida,vilket sedan biträdande Partisekreterare Håkan Juholt dementerar säger det inte var partiledningen utan nån annan ej namngiven person. Därför blev mina ögon ganska uppspärrade när han i dag i samma tidning säger det var han som sagt till Laila. Östran En annan tanke som slår mig kan inte Mona som partiledare avgöra sådant själv vem hon vill fotas med? Gjorde Juholt eller nån annan så här under Göran Perssons Partiledarskap, tänk jag tror inte det!

Vad jag vill ha sagt är att det är skönt att Ung vänster är ett fristående förbund och att Partiet inte lägger sig i! På det viset tar ung vänster ansvar för sin egen organisation och fotas med vem man vill och driver sina egna frågor och samarbetar med andra däribland vänsterpartiet givetvis, men man väljer själv.

Inga kommentarer: