fredag, december 30, 2011

2011 flyr 2012 väntar Gott Nytt år Vänner!

Ett år har nu gått och ska snabbt summeras.

Ett år till med denna alliansregeringen har inneburit att vi missat möjligheten att stärka välfärden istället har vi sett hur välfärden urholkas genom privatisering av äldreomsorg skola skattefinasierad verksamhet som på ett brutalt och inte för allas bästa drives av riskkapaitalbolag som gör allt för att få ut mycke vinst av vårt gemensamma men heller inte vill skatta för sin vinst det löser man så man slipper. Att det också uppmärksammats vanvård i dessa spår är tyvärr inget som överasskar men självklart förskräcker  och upprör det.

I början på januari nu håller vänsterpartiet kongress kanske den viktigaste någonsin. Vi byter partiledare jag är ju av den uppfattningen att vi har en mycket duktig kompetent framförallt kännande och en fin människa i Lars Ohly.Samtidigt inser jag att en ny partiledare blir ingen försämring man glad det finns folk som vill ta över och väldigt glad över den öppna demokratiska process vi sett och kommer få se hela vägen när partiledningen kommer väljas på kongressen.Vill tacka Lars Ohly för ett väl utfört arbete som partiledare och be han fortsätta kämpa för ett bättre solidariskare samhälle så håll skjortarmarna uppkavlade även fortsättningsvis Lasse du behövs och du är klok.

Som ni vet lämnade jag kommunalpolitiken det var ett klokt beslut för mig även om det ibland är något jag saknar, men jag följer det på avstånd och jag är glad att vänsterpartiet driver frågan om den ökande barnfattigdomen lite ledsen är jag för att andra partier inte tar det på samma allvar som vänsterpartiet. Jag också glad man driver frågan om tillgänglighet mm. Jag glad man skriver motioner och interpellationer och frågor för att väcka viktiga frågor i vår kommun, med tanke på de resurser vi som parti har gör man ett hästjobb i partiföreningen, det märks att det är folk som brinner för politiken brinner för ett rättvisare mänskligare samhälle man bli stolt jag önskar fortsatt lycka i detta viktiga arbete.

Ja 2011 var också ett år då min hälsa blev sämre man bli påmind om att utan hälsan är det mycket som falllerar, här märks om någonstans vilken människosyn denna alliansregering har eller har brist på. Fast det vore ju kanon om folk kunde förstå detta innan dem själva bli sjuka, ja det få väl bli min uppgift blandtillsammans med andra att visa hur illa det kan gå om man bli sjuk i detta land med denna regering och dess beslut. Har nu fått diagnosen KOL ja jag har ju rökt mig till detta, Så ni som inte röker snälla börja aldrig med det. 2012 bli en utmaning för mig inte minst personligt, jag börjar finna mig i hur det ser ut. och utifrån det kommer jag göra det jag kan både för hälsan för den politik jag tro på och för min familj vänner och medmänniskor och jag hoppas fortfarande på finna kärleken igen!
Önskar alla nu ett Gott Nytt 2012

1 kommentar:

eva amore sa...

Jag känner sån nostalgi....... Jag tyckte om Lasse, han var bra på toppen. :)