torsdag, maj 12, 2011

Mirakel-kuren en stor besvikelse!

Anders Andersson 59 år är förbryllad och ledsen han trodde ju på mirakel-kuren!


Jag var så förväntansfull säger Anders när jag träffar honom , dem sa det ju så bestämt att den tidsgränsen när man inte längre var sjuk skulle jag kunna börja arbeta igen. Det var som musik i mina öron när jag hörde alliansen marknadsföra detta, har man jobbat som jag sen man var 15 år så vill man ju kunna det igen. Det är ju så viktigt att få vara med i ett sammanhang säger Anders.

Jag väntade och såg framemot att försäkringskassan skulle höra av sig nu när gränsen för sjukskrivningen snart var över. Det gjorde dem jag skulle träffa dem och arbetsförmedlingen det skulle ske ett överlämnande möte till något som heter arbetslivsintroduktion. Dagen kom kvällen innan jag skulle lägga mig blev jag lite orolig eftersom jag inte märkt någon förbättring av min hälsa ännu och i morgon var det ju dags men somnade ändå till slut med insikten om att självklart är jag frisk i morgon när jag ska på mötet, för jag kunde inte annat tro än att dem vet vad dem talar om.

Märkte ingen förbättring alls då jag vaknade men jag tog färdtjänsten till arbetsförmedlingen där mötet skulle vara, När jag mötte dessa människor och vad som sen hände det var först då jag började misstänka att inte denna kuren hjälpte mig.

Man sa att jag var för sjuk för att arbeta men det visste jag ju det var ju därför jag varit sjukskriven men så sa arbetsförmedlingens representant till mig rakt upp i ansiktet. Försäkringskassans representant sa att det ska finnas en arbetsförmåga den bedömningen har dem gjort dem berättade om alliansens mirakel-kur den jag trodde så mycket på. Dem följde dem reglerna.

Idag är Anders Andersson mycket besviken för han är fortfarande sjuk, men mest upprörd är han över dessa biverkningar alliansens mirakel-kur orsakat! Ja det klart säger Anders i alla behandlingar då finns det ju risk för biverkningar det vet ju jag som genomgått så många under tiden då jag var sjukskriven. Men dessa är så mycket värre och andra behandlingar har oftast gett något positivt resultat också. Den största biverkningen vilket drabbade mig var att jag får sälja mitt hus för annars får jag ingen hjälp från socialen, det är ledsamt att sälja huset där jag bott och sett mina barn växa upp, men såna är reglerna. Men det allra värsta är ändå att jag mår mycket sämre efter alliansen behandling än jag någonsin gjort. Anders återkommer till mötet med försäkringskassan och arbetsförmedlingen flera gånger under vårt samtal och en sak som etsat sig fast hos Anders är det dem sa att han fallit mellan stolarna, jag som aldrig någonsin i hela mitt liv tagit en sup ska behöva göra detta säger Anders.

Vårt samtal slutar med ett konstaterande av Anders mannen som arbetat sen han var 15 år nu utsliten och värkbruten. Är det inte sånt här man kallar falsk marknadsföring frågar Anders mig jag vet inte vad jag ska svara honom jag nickar säger det är nog det minsta man kan säga.


Ja namnet är påhittat liksom historien. Men inte effekten av regeringens politik.

Inga kommentarer: