fredag, maj 18, 2012

Varför mår jag så här då?




Man kan ej alltid sig på livet förstå vad är meningen varför går det som så.
Det är ju en allt igenom pågående process allting men man vill ju ändå kunna känna igen sig här runt omkring.

Nu de senaste veckorna har jag fått problem känner inte igen mig själv eller världen omkring. Människor runt om mig har visat sig från en sida som jag helst velat vara ovetande om det gör mig ont att man faktiskt startar konflikter utan en tanke på att folk far illa till och med människor som berörd knappast velat skada eftersom dem bara bli indirekt berörda för att dem bara existerar i närheten runt om. Kanske lever en del människor för att ställa till bråk verkar som det görs i syfte att på nåt vis få en personlig kick av det och då må bra! Ja vad vet jag jag är bara lekman men det finns säkert experthjälp att få för den som här visar tecken att behöva! Vet att jag inte mår så bra det är därför jag skriver det här nu.

Att skriva ned vad jag känner är för mig viktigt ett andningshåll som kan ge mig kraften tillbaka. Det märkliga denna gång att jag mår så dåligt är det faktum att egentligen går mycket ändå åt rätt håll, med viktnedgång och så har ju gått relativt bra ändå känner jag mig trött rent av dålig, ledsen och emellanåt helt uppgiven och tillintetgjord.

Ja livet är olika för oss alla men samtidigt väldigt lika.
Det är inte synd om mig detta är ingen självömkan mest ett konstaterande att livet vi lever ibland lever med oss på sitt eget vis. Avslutar här med en textrad av alla låtar i senaste melodifestivalen väljer jag denna. Jag reser mig igen, ja jag reser mig igen!

Mikael Nilsson

Lindås 2012-05-18

Inga kommentarer: