söndag, mars 04, 2012

Mickes Nystart 2012!

Efter att 2011 det mesta gått åt fel håll. krävdes en nystart. Målet är att kunna må så bra som möjligt. har ju fått reda på att jag har KOL sedan tidigare har jag ju min värk Ra reumatoid artrit. I måndags 27 februari gick startskottet med besök på livstilsmottagningen där jag fick råd om hur jag själv kan förbättra min hälsa äta rätt regelbundet och motion kan man kort sammanfatta detta mötesbeslut. Så på tisdagen började jag praktisera detta. jag går minst en halvtimme per dag i rask takt. jag äter regelbundet och mindre och bättre saker. jag tänker ta denna chansen jag måste det helt enkelt men jag ska även försöka ha roligt också. Därför kommer jag använda min blogg att berätta för dem som vill läsa hur det går. Denna veckan ha gått bra känner att första dagarna tog de mot att ge sig av ut och gå men att det blivit bättre idag lördag ska jag i skrivande stund följa vasalopps segraren vem det nu blir i målet via tv, sedan ska jag ut och gå nu höjer jag insatsen lite ytterligare jag tar fram mina gåstavar! Starten är gjord följ gärna utvecklingen här på bloggen skriver när det finns nåt att skriva om ska om en vecka tillbaka till livsstilsmottagningen hoppas se lite resultat på vågen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat! Fortsätt på samma sätt, det går, nu hänger jag också på. / din "gamla" moster

Diakonissan sa...

Lycka till med den nya livsstilen!
:-) Allt gott, Mikael!